Juhiabisüsteemide rekalibreerimine – miks see on oluline?
Juhiabisüsteemide (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) rekalibreerimine tähendab auto kaamerate ja andurite täpset joondamist, et need töötaksid vastavalt tootja spetsifikatsioonidele. Pärast esiklaasi vahetust võib kaamera asend muutuda ning seetõttu on oluline teostada uus kalibreerimine. Meie garaaž kasutab selleks Hella Gutmann CSC (Camera Sensor Calibration) seadmeid ning tagab, et süsteem taastub täpselt sama täpsusega, nagu see oli tehasest tulles. Rekalibreerimine on vajadusel lisatud teenusena saadaval kohe pärast esiklaasi vahetust.
Miks korrektne kalibreerimine on vältimatu?
Pärast esiklaasi vahetamist ei pruugi juhiabisüsteemi andurid ja kaamerad enam olla õigel kaldenurgal. Kui rekalibreerimine jääb tegemata, võib süsteem anda valeinfot vahemaade ja takistuste kohta – see võib viia tõsiste ohusituatsioonideni, eriti kui juht on harjunud süsteemi usaldama.
Kas teadsid? Juba +1° kõrvalekalle kaamera nurgas võib põhjustada:
-
ümbruse valesti tõlgendamise – objekt on tegelikult lähemal, kui näib
-
valeinfot või üldse info puudumist (nt kokkupõrke hoiatused ei tööta)
-
teadmatut sõltumist süsteemist, mis ei tööta õigesti – suur õnnetusrisk!
Me viime läbi kõik vajalikud rekalibreerimised vastavalt tootja standarditele ning väljastab selle kohta ka ametliku rekalibreerimissertifikaadi.
Mis on ADAS ehk täiustatud juhiabisüsteem?
ADAS koondab endas kõiki kaasaegseid sõiduabisüsteeme, mis aitavad juhil autot ohutult juhtida. Peamised süsteemid, mida 2025. aastal enim kasutatakse:
-
CA (Collision Avoidance) – kokkupõrke vältimise abi koos pidurdusega
-
LDW (Lane Departure Warning) – sõidurajalt kaldumise hoiatus
-
TSR (Traffic Sign Recognition) – liiklusmärkide tuvastus ja kuvamine
Peamised sensorid ja kaamerad on paigaldatud esiklaasi ülaossa ja kalibreeritud tehases. Nende tööpiirkond ulatub 20 cm-st kuni 500+ meetrini.
Kuidas toimub rekalibreerimine?
Rekalibreerimise tüüp sõltub autotootjast ja sõiduki tehnoloogiast. Meie garaaž pakub kolme peamist rekalibreerimise viisi:
1. Staatiline rekalibreerimine
Teostatakse töökojas kohe pärast klaasivahetust. Ajakulu: ca 30 minutit.
2. Dünaamiline rekalibreerimine
Toimub liikluses (maanteel). Vajalikud on head ilmastikuolud ja nähtavad sõiduraja märgistused. Ajakulu: kuni 1,5 tundi.
3. Kombineeritud rekalibreerimine
Mõned sõidukid (nt stereokaameratega Mercedes-Benz mudelid) nõuavad mõlema meetodi kombinatsiooni. Ajakulu: kuni 2 tundi.
Tööprotsess:
-
Sõiduki diagnostika ja veakoodide lugemine enne töö algust
-
Esiklaasi vahetus ja andurite/tagasipaigaldus
-
Kalibreerimisstendi paigaldus ja protseduuri läbiviimine vastavalt tootja juhistele
-
Lõppdiagnostika ja veakoodide kontroll
-
Sertifikaadi väljastamine
Tänapäeva esiklaasid – rohkem kui lihtsalt klaas
Autoklaasid ei ole enam pelgalt läbipaistev kiht. Nad on oluline osa sõiduki ohutusest, mugavusest ja isegi disainist. Näiteks annab esiklaas kuni 30% auto kere jäikusest!
Tänapäeva keerukad klaasifunktsioonid:
Ohutus ja mugavus:
-
Kolmekihiline akustiline klaas (PVB)
-
Soojendusega või hüdrofoobne klaas
-
Peegeldusvastased, UV ja infrapunatõkkekihid
-
HUD ja AR HUD tehnoloogia
Nutikus:
-
Integreeritud antennid (GPS, raadio)
-
Isetumenev klaas
-
ADAS-ile sobiv moonutusvaba ehitus
Keskkonnasõbralikkus:
-
Kergem ja õhem klaas = väiksem kütusekulu
-
Fotogalvaaniline klaas (muundab päikesevalguse elektriks)
Disain:
-
Panoraamklaasid ja katuseklaasid
-
Ambient lighting efektid klaasis
-
Toonitud klaasid
Tehnoloogia arenedes muutuvad ka klaasid suuremaks ja õhemaks. Näiteks VW Golf 7 klaas on 33% suurem kui eelmisel põlvkonnal, mis paraku tähendab ka suuremat kivitäkkide riski.
Meie meeskond tagab tänu oma maailmatasemel seadmetele ja väljaõppega spetsialistidele, et iga klaasivahetus ning sellele järgnev rekalibreerimine on kiire, täpne ja ohutu.
Küsi rohkem infot või broneeri aeg juba täna!