Auto pleksepatööd – sõiduki välimuse ja ohutuse taastamine
Auto pleksepatööd ehk keretööd on sõiduki hoolduse ja remondi üks tähtsamaid valdkondi, mille eesmärk on taastada sõiduki kere esialgne kuju, struktuurne terviklikkus ja visuaalne esteetika. Kvaliteetselt teostatud keretööd ei taga ainult ilusa välimuse, vaid ka sõiduohutuse ja auto pikaealisuse.
Kahjuks satuvad autod paratamatult avariidesse, saavad kriimustusi või roostetavad aja jooksul. Siin tulebki mängu professionaalne auto pleksepp – spetsialist, kes suudab taastada kereesemed, sirgestada viga saanud detailid või vajadusel asendada need uutega, järgides seejuures autotootja standardeid ja turvanõudeid.
Millal on auto pleksepatööd vajalikud?
Auto pleksepatööd võivad olla vajalikud erinevate olukordade korral:
- Liiklusõnnetuse järel – olgu tegemist väikese mõlgi või suurema kokkupõrkekahjuga, kere peab taastama täpselt ja turvaliselt.
- Rooste ja korrosiooni tõttu – vanematel autodel on tavaline probleem rooste, eriti rataste kaarte, uste ja põhja piirkonnas.
- Parkimisvigastused – ukselöögid, kergemad kriimud või mõlgid, mis rikuvad auto välimust.
- Tormikahjustused, langevad oksad, vandalism – ootamatud kahjustused, millele ei pruugi olla kindlustuskatet, kuid vajavad taastamist.
- Auto restaureerimine või tuunimine – vanasõidukite taastamisel või auto visuaalse disaini muutmisel on pleksepatöödel võtmeroll.
Mida auto pleksepp teeb?
Auto pleksepp on oskustööline, kelle töö sisaldab mitmekesiseid ülesandeid. Siin on peamised tööetapid ja tehnikad, mida kogenud pleksepp kasutab:
1. Kahjustuse hindamine
- Visuaalne ja tehniline kontroll
- Mõõdistamine spetsiaalsete seadmetega
- Sõiduki kere mõõdutabelite alusel kontrollimine, kas geomeetria on paigast ära
2. Sirgestamine ja tõmbetööd
- Deformeerunud kereelementide tagasi tõmbamine või vajutamine originaalsesse asendisse
- Spetsiaalsed tõmbe- ja tõuketööriistad, kerevenituspingid
3. Detailide vahetamine
- Tugevalt kahjustatud või roostes detailide eemaldamine ja uute paigaldamine
- Keevitus, punktkeevitus, liitmikud, liimimine
- Originaalosade või kvaliteetsete järelturu detailide kasutamine
4. Plekitööd ja lihvimine
- Väiksemate mõlkide, kriimude ja deformatsioonide silumine
- Pinnatöötlus enne värvimistöid
5. Rooste eemaldamine ja ennetamine
- Liivapritsitööd või mehhaaniline rooste eemaldus
- Korrosioonitõrje- ja krunditööd
6. Koostöö värvitöökoja ja diagnostikuga
- Pleksepatööde lõppjärgus tehakse koostööd värvitöökodadega, kus sõiduk saab viimistletud väljanägemise
- Vajadusel tehakse ka juhiabisüsteemide diagnostikat või andurite paigaldust (nt parkimisandurid, radariümbrised jne)
Kvaliteetne plekitöö = ohutus + välimus
Tänapäeva autode kered on keerukad insenertehnilised lahendused, mis peavad lisaks visuaalsele joonele täitma ka kaitsefunktsiooni. Näiteks põrke-energia peab liiklusõnnetuses suunatama nii, et reisijad oleksid maksimaalselt kaitstud.
Halvasti tehtud keretöö ei pruugi tagada õnnetusolukorras enam sama turvalisust nagu tehase poolt ette nähtud!
Keretööde kvaliteet sõltub:
- kasutatud materjalidest (nt tsingitud plekk, kõrgtugev teras, alumiinium)
- töövõtete sobivusest konkreetsele automudelile
- seadmete kvaliteedist (pingid, mõõdistid, keevitusseadmed)
- töö täpsusest – millimeetrid loevad!
Kaasaegsed tööriistad ja digitaalsed lahendused
Tänapäevane pleksepatöö pole enam ainult haamer ja alasi. Kaasaegsed töökodad kasutavad järgmisi seadmeid ja tehnoloogiaid:
- 3D keregeomeetria mõõtesüsteemid – täpseks kahjustuste hindamiseks
- Laserjoondused ja digitaaljoonlauad – õigete telgede taastamiseks
- Alumiiniumkere tööpingid ja keevitused – kuna üha enam kasutatakse kergmetalle
- Spot-repair ja paintless dent repair (PDR) meetodid väiksemate mõlkide eemaldamiseks ilma värvimiseta
- Plastikdetailide keevitus – stanged, paneelid, iluliistud
- Termilised ja induktsioonkeevitusseadmed – eriti tõhusad uutel autodel
Tüüpilised auto keretöödega seotud teenused
Lisaks klassikalistele plekitöödele pakuvad professionaalsed töökojad tihti ka järgmisi lisateenuseid:
- Keregeomeetria kontroll ja reguleerimine
- Parkimisandurite ja kaamerate korpuste paigaldus või asendus
- Uste, kapoti, pagasniku reguleerimine
- Stangede, tiibade, karpide taastamine või vahetus
- Sillastend ja rataste joondus pärast tööde lõppu
- Kindlustusjuhtumite menetlus ja kahjude hindamine
Plekitööde ühendamine teiste sõiduki taastustöödega
Sageli käivad plekitööd käsikäes:
- Värvitöödega – täpne toon, originaaliläike taastamine
- Tuuleklaasi ja akende vahetusega – eriti kui kahjustus ulatub ka klaasini
- Juhiabisüsteemide (ADAS) kalibreerimisega – kui sensorid, radarid või kaamerad on kahjustatud
- Elektrisüsteemide taastamisega – eriti uutel autodel, kus isegi tiivasisene radar või kaamera vajab uuesti ühendamist ja testimist
Miks usaldada oma auto ainult spetsialistile?
Auto keretööd nõuavad suurt täpsust, tehnilist kogemust ja pidevat teadmiste uuendamist. Halvasti tehtud plekitööd võivad tähendada:
- kiirendatud roostetumist
- sõidumugavuse halvenemist (nt uks ei sulgu korrektselt)
- turvavarustuse mittetöötamist (nt kokkupõrke korral õhkpadi ei aktiveeru õigesti)
- odavat järelturu väärtust – halvast remondist saab iga ostja kohe aru
Kogenud plekksepp suudab taastada auto esialgse seisukorra nii, et isegi professionaalne silm ei tee vahet tehase ja taastatud kere vahel.
Meie lubadus: kvaliteet, täpsus, usaldus
Meie töökojad töötavad uusima varustusega ning meie pleksepad on kogenud meistrid, kes teavad oma ala läbi ja lõhki. Oleme valmis taastama:
- Väiksemad mõlgid ja kriimustused
- Tõsised avariijärgsed kahjustused
- Vanaauto kere või projektisõiduki täielik restaureerimine
- Spetsiaalsed lahendused (custom plekitööd, disainautod jne)
Iga töö lõppeb kvaliteedikontrolliga ning vajadusel anname ka
tööde garantiid.
Soovid hinnapakkumist või konsultatsiooni?
Võta meiega ühendust ning kirjelda oma sõiduki probleemi. Teeme tasuta esmase ülevaatuse ja koostame detailse hinnapakkumise.
Usalda oma auto spetsialistide kätte –
plekitöödel pole kohta kompromissidel!